Facebook: Cum promovam local o afacere

Esti patronul unei afaceri  strict locale. De pilda, CizmariaMea.ro deschisa in Craiova. Este simplu să faci promovare la nivel global, dar un pic diferit atunci cand te  intereseaza mai  mult vizitatorii din proximitatea   cizmariei. Ideile de mai jos sunt  valabile  pentru afacerile  de tip magazin de proximitate, cinematograf local, restaurant local ce nu aduce clienți din alte orașe sau cartiere. Iata  ce poti face  ca manager  al afacerii:
1.    Folosește imagini și videoclipuri locale
Videoclipurile realizate de utilizatori sunt mult mai vizibile în pagina de noutăți a Facebook-ului, de aceea este important să existe o strategie video pentru Facebook.
Adaugă un videoclip amuzant despre un eveniment local, împărtășește cu ceilalți o scurtă informație utilă sau promovează o altă afacere locală care să îți genereze și ție vizualizări. Videoclipurile sau fotografiile nu trebuie să fie profesionale ci trebuie să redea cât mai bine atmosfera locală. Dacă afacerea nu generează imagini care să fie mereu distribuite, pot fi făcute fotografii în localitate, cu subiecte de interes care merită împărtășite și cu ceilalți.
Atunci când clienții locali recunosc zona sunt mult mai dispuși să îți viziteze pagina afacerii și afacerea propriu-zisă.

fotografie randomvideoclip

 

 

 

 

 

 

 

2.    Promovează clienții mulțumiți consumatori fericiti
Publică fotografii cu clienții fericiți care folosesc sau au folosit serviciul oferit. Aceste fotografii personale pot crește vizibilitatea afacerii tale în rândul prietenilor consumatorilor. Este recomandat să îi încurajați pe acești clienți să se eticheteze în fotografiile puse.
De asemenea, este bine să le mulțumești din când în când clienților tăi. Pentru a face asta poți publica o fotografie sau să scrii un text în care să îi etichetezi și să le spui pentru ce le ești recunoscător.


3.    Colaborează cu o altă afacere locală
Una dintre cele mai bune modalități de a menține legătura cu comunitatea este prin intermediul altor pagini locale. Interacționează în mod constant cu alte pagini locale și publică-le postările, etichetează-i și comentează-le pentru a le arăta suportul tău. Acest lucru va ajuta atât la creșterea afecerilor din comunitatea ta, cât și la creșterea vizibilității propriei tale afaceri.
4.    Utilizează review-urile 
Facebook oferă posibilitatea clienților să ofere review-uri produselor și serviciilor folosite sau locațiilor vizitate. Pentru a primi review-uri trebuie să te asiguri că ai setat pagina profesională drept o pagină a unei afaceri locale și să ai o adresă fizică.
5.    Construiește-ți o bază de date cu email-uri
Acest lucru este făcut de foarte puține afaceri locale și poate aduce multe avantaje. În momentul în care ai o bază de date cu email-uri poți să le trimiți email clienților pentru a promova ceva nou sau pentru a le oferi beneficii.
6.    Creează vizibilitatea locală prin Ads-urile oferite de Facebook
Facebook poate face promovarea afacerii tale prin oferirea unei reclame clienților sau potențialilor clienți aflați în proximitatea afacerii tale, dacă sunt conectați pe telefon.
7.    Inscrie-te în grupurile localecomunitate
Caută grupurile create de și pentru comunitatea din care faci parte și alege-le pe cele mai potrivite pentru afacerea ta. Fii atent la regulile impuse de grup și încearcă să interacționezi cu membrii acestuia.
8.    Creează concursuri și oferte speciale pentru fani 
Clienților le plac ofertele speciale și concursurile, iar aceste lucruri le pot atrage foarte mult atenția. Creează concursuri și fă-i pe fani să se implice și să interacționeze cu conținutul publicat de tine. Așa le poți trimite un produs să îl testeze sau îi poți face pe ei să vină la tine pentru a-și ridica premiul.
9.    Menține o atmosferă amuzantă
Oamenii urmăresc în general pe Facebook postări amuzante, care le crează o stare de bine. Nu trebuie exagerat cu astfel de postări, însă din când în când poți pune o fotografie prostească sau amuzantă care are legătură cu afacerea ta. Fotografiile amuzante umanizează afacerea ta și generează cea mai multă interacțiune.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *