Renuntam la email in favoarea blogului intern?

Inteprinderea  2.0  – Comunicarea pe blog vs cooperarea utilizand emailul.

E-mailul are un rol important în comunicarea între membrii unei echipe, însă trebuie sa ii cunoastem locul. Cel mai adesea este utilizat pentru a trimite si eventual pentru a primi inapoi informatii in relatia cu o singura persoana,mai multe persoane sau in relatia dintre mai multe persoane intre ele, folosind Carbon Copy (CC) si atasamentele. In cazul co-productiei lucrurile devin ceva mai complicate.

De aceea Inteprinderea 2.0  prefera utilizarea blogurilor interne in locul e-mailului. Nu inseamna ca angajatul munceste mai mult, ci inseamna ca face altceva, intr-un mod mult mai eficient.

E-mailul are avantajele lui:

  • Usor de utilizat si convenabil
  • Usor de accesat de oriunde
  • Toti avem o adresa de email
  • Este bun pentru conversatii private  

E- mailul are si parti mai putin bune.

  • Poate fi greu de gasit dupa un timp
  • Poate fi forwardat fara voie din greseala catre un client
  • Poate ajunge la spam
  • Poate sa nu ajunga la unul din cei vizati sa-l primeasca
  • Angajatul care paraseste  firma pleaca cu email cu tot sau informatia trimisa lui devine inaccesibila.

Blogurile interne pot rezolva situatia
Putem avea de exemplu un blog intern pentru departamentul de vanzari, cel de marketing  sau oricare altul. Blogul este amplasat in intranetul sau in platforma Inteprinderea 2.0 a firmei si nu este “vazut” decat de persoanele autorizate. Blogul difera de unul obisnuit prin acces si prin faptul ca este securizat inclusiv fata de motoarele de cautare de tip Google.

Blogul intern poate ajuta la rezolvarea unora din problemele e-mailului:

  • Nu avem informatia duplicata
  • Informatia este capturata
  • Informatia este accesibila si usor de gasit
  • Usor de colectat feedback-ul
  • Folosirea poate fi masurata
  • Scade spamul ocupational
  • Permite refolosirea informatiei
  • Permite subscrierea si desubscrierea

Astfel, atunci cand vreau sa trimit un document pentru mai multe persoane din colectiv folosesc acest blog, pot sa ii atasez alte documente, pot cere instructiuni si pot da instructiuni. Este bun pentru ca toti din colectiv vad ce se intampla. Directorul general poate intra din cand in cand si citind blogul isi da seama de situatii, fara sa ceara lamuriri. Mai mult decat atat,blogul este un document care probeaza cine si cand a gresit ceva in mod transparent.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *