Vanzarile la inceput de drum

Citandu-l pe Seth Godin, “The Boostrapper Bible”:The-bootstrappers-bible-400x299

  1. Is your business such a sure thing that you’re wiling to bet everything you own on it?

Atunci cand incepi un nou business, in primul rand, este important ca tu sa crezi in el pentru a-i face si pe ceilalti sa creada in el. Intreaba-te: „Este acest business un lucru atat de sigur incat pot sa pariez tot ce detin pe el?”. Daca raspunsul este da, cu siguranta vei atrage clientii potriviti, care te vor ajuta sa iti sustii afacerea. Daca raspunsul este nu, gandeste-te bine ce anume ii lipseste, si nu incepe sa investesti pana nu ai un raspuns afirmativ.

             2.  Pick an industry – any industry. What you’ll discover is that the people with power are those who either do the buying or make lots of sales.

Indiferent de domeniul de activitate, daca te uiti la oamenii de succes si care detin puterea, vei observa ca sunt fie cei care fac cele mai multe vanzari, fie cei care cumpara profitabil de la furnizori. De aceea este foarte important, la inceput de drum, sa iti dezvolti foarte mult abilitatile de vanzare sau de cumparare.

  1. The cost of sale is enormous. Getting the first person to buy the first sharpener is unbelievably expensive.

Fiecare vanzare are costuri. Cu atat mai mult la inceput. Vanzarea necesita un consum de bani, energie, resurse, iar cea mai mare investitie si cheltuiala se realizeaza inainte de a face prima persoana sa cumpere primul produs. Treptat, costurile si incasarile incep sa se echilibreze si sa ajungi la un profit. Asadar, nu te speria de cheltuielile pe care le faci pentru a realiza prima vanzare si investeste atat cat este necesar.

  1. A company with plenty of sales can almost always fix its other problems. But a company without sales is close to dead.

Probabil ca stii si tu asta, dar o companie care are multe vanzari poate sa isi rezolve celelalte probleme aproape intotdeauna, in timp ce o companie fara vazari este aproape de faliment. Concentreaza-te pe vanzari, pe atragerea de clienti si accepta la inceput chiar si proiecte mai dificile. Abia apoi te poti gandi la noi planuri de dezvoltare si noi investitii.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *