Sfaturi pentru un bootstrapper

maxresdefaultCitandu-l si apoi interpretandu-l pe Seth Godin:

  1. A business model that relies on a huge number of customers or partners is far less flexible than one you can adjust as you go.

Pentru un bootstrapper, flexibilitatea este un avantaj exceptional care trebuie valorificat. De aceea, chiar si in realizarea modelului de business trebuie pus accent pe flexibilitate si pe lasarea posibilitatii ca anumite elemente sa fie ajustate pe parcurs. Cu cat un model de business se adreseaza la un numar mare de clienti sau parteneri, cu atat este mai greu de adaptat la noile situatii care apar.

  1. Understanding the value chain of your business is a great first step in getting to the core of how you’re going to succed.

Daca intelegi lantul valorii business-ului tau, adica procesul prin care trece un produs de la idee pana in momentul in care ajunge la clientii tai, inseamna ca ai realizat un prim pas foarte important care te ajuta sa intelegi modul in care vei reusi. Pornind de la aceasta intelegere iti poti construi si modelul de business.

  1. Spend an extra month to figure out what your business model feels like and save yourself some headaches later.

Daca este nevoie, petrece o luna in plus pentru a intelege care este modelul tau de business. Nu te grabi sa lansezi un business care are multe elemente neclare. Mai bine petreci mai mult timp acum pentru a le clarifica, decat sa intampini probleme pe parcurs.

  1. You need a formal business reinvention process. Put it in you calendar.

La fiecare trei luni, reuneste-te cu echipa, cu cei mai de incredere sfatuitori si evalueaza planul de business. Tine cont de feedback-ul primit, de problemele intampinate, de schimbarile din piata si adapteaza planul pentru urmatoarele 3 luni. Pune in calendar aceasta intalnire strategica si tine-te de programul propus.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *