Explicam din sfaturile lui Seth Godin

The Bootstrapper’s Bible, scrisa de Seth Godin, este o carte esentiala pentru antreprenori. Incepem prin a prezenta  iThe-bootstrappers-bible-400x299dei, din multele  existente in carte, explicate cu cuvintele noastre.

  1. Use this power and flexibility to make yourself irresistible to demanding customers.

Daca vrei sa dezvolti un business pe o piata deja existanta, exista riscul sa fii intimidat de business-urile mari, care au deja un renume si o baza de clienti. Insa nu uita ca tu ai doua avantaje foarte importante: entuziasmul si flexibilitatea. Unii clienti pot aprecia mai mult aceste elemente decat renumele unei firme. Foloseste-te de aceste lucruri pentru a atrage clientii si pentru a deveni irezistibil pentru ei.

  1. Without a business model, a company can get publicity, hire empolyees and spend money – but it won’t make a profit.

Nu incepe sa investesti bani intr-un start-up daca nu iti este clar ce faci, de ce faci, pentru cine faci si care este procesul prin care poti obtine ceea ce ti-ai propus. Fara un model de business si doar cu un plan de afaceri, o companie poate sa obtina publicitate, sa angajeze noi oameni si sa cheltuie bani, dar nu va face profit. Aceasta este diferenta esentiala intre planul afacerii si modelul afacerii, o confuzie care se face in mod frecvent.

  1. Instead of starting the business that makes stuff for people just like you, do some real research. Go to the library.

Unii antreprenori sunt tentati atunci cand deschid un nou business sa il construiasca pentru oameni asemeni lor, care au aceleasi caracteristici si preferinte. Insa oamenii care sunt aproape la fel, sunt foarte putini si nu pot asigura profitul dorit. In loc sa incepi un business adresat oamenilor care tu crezi ca sunt exact ca tine, fa o cercetare de piata bine documentata. Afla care sunt caracteristicile clientilor tai, preferintele, comportamentul de consum si unde ii gasesti pentru a le putea prezenta afacerea ta. Documenteaza-te si nu crea un business doar pentru tine.

  1. What will it take to get people to switch from what they already use to what i sell?

In cazul in care business-ul tau nu ofera produse sau servicii unice, inseamna ca trebuie sa iti faci loc pe o piata deja existanta. Pentru a reusi sa te diferentiezi de competitie si pentru a atrage cat mai multi clienti este important sa te intrebi: Ce trebuie sa fac pentru a-i determina pe oameni sa schimbe ceea ce folosesc deja cu ceea ce vand eu? Ia-ti catva timp pentru a raspunde la aceasta intrebare si incearca sa gasesti raspunsuri cat mai specifice.

Un alt aspect esential de care trebuie sa tina cont un antreprenor sunt relatiile cu oamenii din jurul business-ului. Oamenii resursa care ajuta la dezvoltarea business-ului, clientii, furnizorii, mentorii. Mai jos vei gasi alte idei extrase din cartea The Bootstrapping Bible, grupate si explicate pentru acest aspect

5.  At the beginning… you might be tempted to be very choosy about which projects and which customers you take. Don’t do that.

La inceput este posibil sa fii tentat sa fii foarte selectiv cu proiectele in care te implici si clientii pe care ii accepti. Nu face asta! Pana cand business-ul tau ajunge sa se sustina, daca ai nevoie de proiecte grele si clienti dificili pentru a supravietui, accepta asta.

6. One woman i know is an expert networker. She has had a series of minimentors, people who help her with specific issues.

Orice business are la baza lui oameni. Oameni care creeaza conceptul, oameni care implementeaza, oameni care cred in acel business si cumpara. In plus, este important sa ai mentori la care stii ca poti apela oricand pentru a te in rezolvarea unor probleme specifice sau carora le poti cere parerea oricand este nevoie. Astfel vei face mult mai usor fata problemelor care apar.

7. Bet up-front with your customers and learn how to deal with them in a professional way.

Este important sa iesi in fata si sa iti cunosti clientii in mod direct. Trebuie sa fii acolo pentru a le raspunde la intrebari, pentru a accepta feedback-ul si observa ce preferinte au. Gestioneaza relatia cu ei intr-un mod profesional si fii deschis la orice interactiune directa.

8. A client who makes regular payments every month is pretty hard to cut off – even if your balance is higher than they’d like.

Relatia cu furnizorii business-ului tau este foarte importanta, deoarece de ei poate depinde buna functionare a afacerii tale. Este important sa iti platesti furnizorii in mod constant, in fiecare luna si sa creezi o relatie de incredere si respect cu acestia. In cazul in care va aparea o problema ce va determina o intarziere de plata din partea ta, furnizorilor le va fi mult mai greu sa renunte la tine si iti vor fi alaturi pana cand vei reusi sa depasesti problema si sa reiei platile constante.

Bianca Ene

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *