Analizarea continutului cu ajutorul Google Analytics

Exista anumite lucruri importante pe care trebuie sa le avem in vedere cand incepem sa utilizam Google Analytics, precum filtrarea traficului pe baza IP-ului sau setarea de obiective. Din pacate, majoritatea persoanelor utilizeaza Google Analytics pentru raportare, nu pentru analiza sau ca un instrument de decizie.

Este important sa ne adresam intrebari, sa lansam ipoteze si sa le testam.

Daca exista doar o raportare a ceea ce se vede in statistci, nu se va modifica cu nimic marketingul realizat, dar analizand rezultatele de acolo, vor aparea rezultate. Intreaba-te “Cum gasesc oamenii acest site? Ce retele sociale ne genereaza cel mai mare trafic? De pe ce retele sociale ajung pe site oamenii care se implica cel mai mult? Oamenii care intra de pe pagini diferite pe site-ul nostru, il vad de pe device-uri diferite?”

Statisticile pot oferi raspunsul la multe elemente de strategie online. Din aceste statistici poti afla daca este cazul sa creezi continut mai mult pentru telefon, daca sa postezi mai mult pe o platforma sociala decat pe alta, ce tip de continut sa postezi, si multe altele.

In Google Analytics poti vedea si bounce rate-ul, adica rata vizitatorilor care au citit numai o pagina fara a nu se implica deloc. Analizarea acestui tip de vizitatori depinde de tipul paginii, daca este una educationala sau pentru vanzari.

Bounce rate pentru paginile educationale
Bounce rate-ul nu conteaza pentru paginile educationale, deoarece cititorii ajung pe o astfel de pagina dand click pe un articol care li s-a parut interesant, il citesc si parasesc site-ul. De aceea, cel mai important aspect de urmarit in cazul unei pagini educationale este timpul petrecut de o persoana pe site. Daca 95% dintre vizitatorii site-ului petrec 2 secunde pe el, atunci inseamna ca nu este oferit un continut de calitate.

Angajamentul vizitatorilor pe care il au referitor la site-ul tau este ceea ce conteaza. Continutul educational de succes este cel care ii transforma pe vizitatori in abonati, asa cum un continut de vanzari de succes ii transforma pe vizitatori in consumatori.

Pentru a vedea daca un articol este bun si transforma un vizitator in abonat, poti sa utilizezi Reverse goal path. Reverse goal path se gaseste in Google Analytics, in zona de conversie, si poti vedea ce articol a fost citit de catre o persoane inainte de a se abona la newsletter-ul tau.

Bounce rate pentru paginile de vanzari
Paginile de vanzari au un scop total diferit fata de paginile educationale. Ele au vizitatori diferiti cu o gandire diferita. Toti vizitatorii sunt potentiali cumparatori. De aceea, datele oferite de statistici trebuie interpretate diferit. Uita-te la diferite comportamente si testeaza diferite matrici.

Pe un site relativ nou, vizitatorii vor analiza o serie de pagini inainte de a avea incredere, destule informatii obtinute si raspunsurile la intrebarile pe care le au pentru a lua initiativa si pentru a deveni un client. Bounce rate-urile conteaza pentru o pagina de vanzari. Conteaza daca vizitatorii au parasit site-ul dupa ce au citit pagina care le ofera mai multe informatii despre cum sa realizeze achizitia sau daca au parasit site-ul dupa ce s-au tot uitat peste produse.

Din moment ce vizitele paginilor si procentajul persoanelor care parasesc pagina fara sa realizeze o achizitie conteaza, trebuie sa utilizezi un insturment diferit pe care il gasesti in sectiune de conversie -obiective, si este denumit Funnel Visualization. Un raport asemanator poti obtine si din sectiunea Comportament – Continutul Site-ului – Toate Paginile si sa alegi o pagina specifica. Poti observa ca unii oameni trec de la o pagina la alta si revin la aceleasi pagini, acest lucru insemnand ca se uita dupa mai multe informatii.
Instrumentul Reverse Goal Path este mult mai util pentru a masura performanta continutului educational, deoarece exista mai multe elemente sau articole care ii pot determina pe oameni sa se aboneze la un newsletter. Funnel Visualization este un instrument mult mai bun pentru a masura conversia pentru un continut bazat pe vanzari, deoarece exista un anumit parcurs printre pagini, vizitatorii ajungand de la pagina de contact la pagina de “multumim pentru achizitia facuta”.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *