Cum optimizam profilurile sociale pentru motoarele de cautare

Exista 3 lucruri care pot fi controlate in rezultatele afisate de catre motoarele de cautare referitoare la profilurile sociale: titlul, pagina URL si descrierea.

Titlul este primul afisat in rezultatele cautarii. Acesta este format din 50-60 de caractere. URL-ul paginii este afisat langa titlu. In cazul retelelor sociale, URL-ul este format din numele retelei sociale urmat de username-ul ales. Descrierea paginii este afisata sub URL. Aceasta este formata de obicei din 155 de caractere care se gasesc in meta descrierea paginii.

#1. Optimizeaza pagina de Facebook

Majoritatea paginilor de Facebook apar in cautari sub forma aceasta:

kh-facebook-page-google-search

 

In rezultatele oferite de Google se poate observa numele paginii de Facebook, scurta descriere, numarul de like-uri si numarul de persoane care au vorbit despre pagina.

kh-toyota-facebook-page-search-elementsReferitor la optimizarea pe Facebook, adaugarea de cuvinte cheie in numele paginii genereaza un rank mai inalt in rezultatele afisate de catre Google. De exemplu, daca scriem “cars on facebook”, observam ca Toyota, desi este un brand auto de top, nu apare pe prima pagina de rezultate.

In schimb, cautarea pe Facebook ofera rezultate nu doar in functie de nume sau de cuvantul cheie cautat. Ai optiunea de a cauta pagini, grupuri, persoane, fotografii sau noutati care contin acel cuvant cheie.

Asadar, daca doresti sa apari in cautarile oferite de Google cat mai sus, trebuie sa folosesti cuvantul cheie in numele paginii tale. Daca doresti sa apari printre primele afisari in cautarea pe Facebook, cuvantul cheie trebuie sa apara in subcategoria paginii tale.

#2. Optimizeaza profilul de Twitter

Atunci cand cauti pe Google profilul de Twitter a unui brand, acesta va fi afisat asa:

kh-twitter-search-results

 

In loc sa apara informatiile trecute de tine in biografie sau in meta descriere, Google afiseaza unul dintre ultimele tweet-uri realizate, urmat de numele profilului, username, numarul de followeri, numarul de fotografii, videoclipuri si tweet-uri.

Profilurile de Twitter care au cuvinte cheie in nume sau in username sunt afisate mai sus in rezultatele oferite de Google. Daca cautam “cars on Twitter”, vom vedea ca Toyota nu apare pe prima pagina de rezultate.

kh-twitter-profiles-search-results

 

 

 

 

 

 

 

#3. Optimizeaza pagina de LinkedIn a companiei

Majoritatea paginilor de LinkedIn apar in rezultatele oferite de catre Google asa:

kh-linkedin-pages-google-search

 

Google afiseaza numele paginii si descrierea profilului companiei.

In general, paginile de LinkedIn ale companiilor care contin cuvinte cheie in numele paginii, sunt afisate mai sus in rezultatele cautarii pe Google.

#4. Optimizeaza si profilurile de pe alte platforme sociale

In cazul profilului de Google+, Google afiseaza numele profilului si o mica parte din snippet.

Pentru canalele de Youtube, Google afiseaza numele canalului si descrierea acestuia. Videoclipurile care au in denumire un cuvant cheie specific au mai multe sanse sa fie afisate in Google deasupra canalelor. Canalele care au un cuvant cheie specific in denumire obtin un rank mai mare in Google.

Pentru profilurile de Instagram si Pinterest, Google afiseaza numele profilului si descrierea.

Concluzii

Daca poti sa adaugi cuvantul cheie specific business-ului tau in numele profilului sau al paginii, vei aparea mult mai sus in rezultatele afisate de catre Google si de fiecare platforma sociala in parte.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *