Infograficul – instrumentul care creste vizibilitatea pe platformele sociale

Atunci cand ilustram un concept prin intermediul imaginilor exista posibilitatea ca vizibilitatea brandului sa creasca foarte mult in retelele sociale.

De ce sa realizam infografice?

Promovarea prin intermediul infograficelor are un potential foarte ridicat pentru cresterea audientei, generarea implicarii, obtinerea de link-uri, cresterea brandului si a afisarii in Google.

Cel mai comun proces de a realiza un infografiec este: Cercetare. Creare. Incorporare. Speranta. Majoritatea persoanelor gasesc informatiile utile, le trimit unui designer, publica rezultatul final pe site si asteapta sa ajunga la audienta si aceasta sa il distribuie mai departe.

#1. Determina interesul audientei

Daca ne dorim sa publicam infografice care sa ii faca pe oameni sa le distribuie mai departe, trebuie sa evocam sentimente si emotii puternice.

Daca consideri ca industria in care activezi este prea serioasa sau prea plictisitoare pentru a atrage atentia prin intermediul unui infografic, te inseli. Incearca sa privesti din ansamblu intreg domeniul. Intotdeauna va fi ceva nou de descoperit, de creat si de impartasit cu ceilalti.

Intr-un infografic, accentul nu cade pe business-ul sau brandul fiecaruia, ci pe informatiile utile din domeniu care sunt de interes pentru ceilalti.

#2. Gaseste un subiect foarte interesant

Pentru a descoperi daca ceea ce dorim noi sa scriem este de interes pentru audienta, instrumente precum BuzzSumo, Google Search, Google News ne ofera informatii utile pentru a ne face o idee de ansamblu asupra subiectului. Putem cauta cuvintele cheie si vedea ce articole s-au mai scris pe subiectul acela si care a fost interactiunea oamenilor.

In cazul in care avem mai multe teme in minte, selectam una sau doua si analizam care se potriveste mai bine. In momentul in care ne este clar ce subiect vrem sa abordam, ne este mai usor sa decidem ce informatii sa pastram si la ce informatii sa renuntam.

#3. Concentreaza si organizeaza cele mai bune informatii gasite

Este bine sa gasim informatii si statistici care sustin ceea ce ne dorim noi sa transmitem, dar care nu sunt disponibile tuturor. Aceste informatii se pot gasi in PDF-uri, prezentari PowerPoint si alte surse.

Filtreaza informatiile in functie de data si de forma in care sunt prezentate (imagini, noutati, videoclipuri) pentru a gasi noutatile care nu sunt cunoscute de catre majoritatea.

Dupa partea de cercetare si de strangere de informatii utile, urmeaza organizarea acestora. Majoritatea oamenilor care realizeaza aceste infografice au tendinta de a pune toate statisticile gasite si incarca un infografic cu prea mult text. Trebuie sa ne amintim ca oamenii sunt prea ocupati sa citeasca intregul continut si doar il scaneaza cu vederea.

#4. Creeaza un curs logic si creativ al informatiilor

Din informatiile stranse trebuie sa alegem ce informatii raman vizuale si ce informatii trebuie scrise si reformulate. Pentru a le diferentia putem folosi culori diferite pentru ce anume trebuie sa fie text si ce anumte trebuie sa fie vizual.

De asemenea, este foarte recomandat sa afisam sursele din care au fost preluate informatiile pentru infografic.

#5. Publica si promoveaza infograficul

La inceputul articolului am facut referire la procesul crearii unui infografic care cuprindea: Cercetare. Creare. Incorporare. Speranta. Aici este locul in care inlocuim speranta cu promovarea care asigura vizibilitatea infograficului.

Pentru a promova infograficul este recomandat sa scriem articole care sa sustina textual ceea ce transmitem vizual sau sa intre mult mai in amanunt pe un aspect prezentat. Este de evitat doar reformularea a ceea ce este prezentat vizual.

Dupa ce ai publicat acest articol insotit de infografic, este momentul sa il distribuim pe profilurile sociale. Aceste infografice pot constitui un continut foarte bun pentru publicitatea platita pe Facebook care va creste foarte mult vizibilitatea brandului.

O alta modalitate de a promova infograficul, mai ales daca este creat in engleza, este aceea de a-l publica pe platforme, precum Visual.ly, care sunt destinate infograficelor.

#6. Regrupeaza informatia pentru a genera diferite tipuri de continut

Dupa ce ai informatiile grupate sub forma unui infografic, poti sa regrupezi informatiile sub forma de animatii video, prezentari sau ebook-uri pentru a genera mai multe link-uri si mai multa vizibilitate.

Prezentarile sunt destul de usor de facut. Preiei cele mai importante informatii si grafice din infografic si le incluzi intr-un PowerPoint. Apoi incarci PowerPoint-ul pe SlideShare si pe alte site-uri destinate pentru prezentari.

#7. Masoara si urmareste

Pentru a determina daca infograficul a fost eficient din punct de vedere al marketingului, este improtant sa analizam indicatorii de performanta (KPIs). Unele dintre cele mai populare KPIs sunt interactiunile sociale (like-urile, share-urile, retweet-urile), link-urile si traficul catre articolul tau si cresterea in rank-ul oferit de Google.

Infograficele sunt un instrument extrem de util pentru cresterea vizibiltatii, elementele vizuale fiind primele care atrag atentia utilizatorilor de platforme sociale.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *