Planul de incubatie al francizei
Between Rounds Bakery cafenea, patiserie, covrigarie si fresh food, a lansat un plan de incubatie, o unitate chiosc pentru care taxa de intrare in franciza este de 5000 dolari in loc de 20.000 dolari pentru o unitate standard. Chioscul poate fi amplasat in spatii mici, in benzinarii de pilda care pot implica si un al treilea partener (proprietarul spatiului). Sunt multe afaceri acum, inclusiv francizate care apeleaza la varianta chioscului pe langa varianta integrala.
Stirea imi da prilejul sa aseman chioscul cu o etapa importanta a procesului de francizare a oricarei afaceri si anume acela in care stabilim MVP – Produsul minim viabil cu care putem porni afacerea imediat. Este vorba de acele 20% produse ce ne aduc 80% din venituri si a caror pornire poate fi imediata. Acesta ne ajuta nu numai in a stabili produsele cheie ale afacerii, dar si marketingul cheie cu care vom vinde produsele clientului final si unitatile potentialului francizat.
In ceea ce priveste o afacere de genul Between Rounds, un chiosc este bun nu numai pentru a dezvolta unitati in toata tara, acolo unde restaurantele sunt mai greu de urnit, dar si pentru a permite francizatului sa porneasca cu un chiosc, sa testeze piata si sa treaca la forma extinsa atunci cand oportunitatea devine promitatoare.
In ce priveste testarea pietei cu un chiosc, mai multe cu prima ocazie.