Cresterea loialitatii clientilor prin intermediul platformelor sociale

Platformele sociale ajuta la formarea unei relatii de lunga durata cu clientii unui business, permitand comunicarea

Social media network connection concept

constanta.

#1. Personalizeaza experienta fanilor

Primul pas in formarea unei loialitati fata de brand este convingerea fanilor ca ei sunt importanti si speciali pentru brand. O optiune este sa le oferim clientilor posibilitatea de a personaliza produsul. Un exemplu foarte bun este campania “Imparte o CocaCola cu…” in care puteai spune tu ce nume vrei sa apara pe eticheta si apoi puteai cumpara sticla personalizata. Prin crearea de astfel de experiente clientii castiga incredere in brand si vor avea tendinta sa impartaseasca si cu ceilalti experienta traita.

#2. Ofera premii

Cel mai bun mod de a le arata clientilor si fanilor ca ii apreciem, este oferirea de premii. Majoritatea companiilor recompenseaza numai consumatorii care se implica cel mai mult. Desi acestia sunt foarte importanti, merita recompensati si cei care scriu un singur testimonial sau comentariu, dar care este foarte valoros.

Intreaga comunitate poate fi rasplatita prin discount-uri, concursuri si aflarea noutatilor cel mai rapid.

#3. Surprinde fanii si clientii

O optiune de a suprinde fanii este de a face acte de bunatate fara o ocazie speciala. De exemplu, oferirea unui discount intregii comunitati cand se ajunge la 20,000 de fani. Prin cadouri se creeaza word-of-mouth cu un impact ridicat.

Companiile pot trimite cadouri dupa ce un client a realizat prima achizitie, la aniversarea de un an de cand a achizitionat un produs, de ziua lor sau de sarbatori oficiale. Un impact foarte ridicat il au cadourile trimise prin posta insotite de o scrisoare scrisa de mana.

#4. Asculta parerea clientilor

Clientii vor sa stie ca sunt ascultati si apreciati de catre o companie. Monitorizeaza in fiecare zi ce spun clientii si fanii despre companie, fie daca au o intrebare, problema sau nelamurire si raspunde-le.

In retelele sociale este important sa acordam mai multa atentie la ceea ce se spune, deoarece multi clienti nu vorbesc direct cu brand-ul, ci vorbesc pe profilurile lor despre brand. Ascultand obtinem cel mai mult feedback care ne poate ajuta sa imbunatatim experienta clientului.

#5. Cunoaste produsul companiei

Cunoasterea produsului extrem de bine reprezinta un aspect vital pentru orice membru al companiei. Prin cunoasterea beneficiilor si caracteristicilor, ne este mult mai usor sa interactionam cu clientii si sa ii ghidam, oferindu-le informatii relevante pentru ei. Pentru asta, este important sa ne amintim sa ascultam ceea ce spun de fapt clientii si ce neclaritati au.

#6. Cultiveaza incredere

Cea mai usoara cale de a cultiva incredrea in cadrul comunitatii este sa ne indeplinim promisiunile. Daca spunem ca le raspundem fanilor pana la ora 20, trebuie sa ne asiguram ca nu raspundem mai tarziu de ora aceea. Daca lansam o promotie pana la data de 5 noiembrie, acea promotie trebuie sa tina pana in ultima zi.

#7. Impartaseste valorile companiei

Impartasirea valorilor reprezinta unul dintre factorii predominanti pentru clienti ca acestia sa creeze o relatie puternica cu brandul. Din moment ce fanii tind sa fie mult mai loiali companiilor cu care impartasesc aceleasi valori, este bine sa promovam in retelele sociale pe langa produse si servicii si lucruri conexe care sa exemplifice valorile principale ale organizatiei.

In concluzie, crearea loialitatii clientilor prin intermediul social media inseamna dezvoltarea unei relatii pe termen lung cu fanii. Este nevoie sa ne luam timp pentru a aprecia clientii si pentru a le intelege nevoile.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *