Alte idei de la Seth Godin comentate de noi

Alte idei de la Seth Godin comentate de noi:

  1. It’s easy to imagine that the only way to run a business is with secretaries and annual reports… Of course, this isn’t true.

Prin ceea ce vezi tu la business-urile mari, este usor sa iti imaginezi ca singurul mod de a conduce un business este sa ai secretare si raporturi anuale… Bineinteles ca acest lucru nu este adevarat. Este important sa te uiti la distinctiile dintre ceea ce fac ei si ceea ce faci tu.

  1. Don’t underestimate the power of the brand.

Nu subestima puterea unui brand. Renumele si incredrea oferita clientilor poate valora mult mai mult decat serviciile si produsele business-ului.

  1. (Costco) can choose from hundreds of different shrimp suplliers (it all comes from the same ocean!) but it deals with only three firms.

(Castco) poate alege din sute de distribuitori diferiti de creveti (toti vin din acelasi ocean), dar acesta apeleaza numai la 3 firme. De ce? Pentru ca are incredere in furnizorii cu care a mai lucrat inainte. Relatia buna cu consumatorii si furnizorii reprezinta un avantaj imens.

  1. Courting your big suppliers is a big part of being a successful bootstrapper. It gives you leverage.

Corelat cu ceea ce am prezentat la punctul 3, buna intelegere cu furnizorii tai cei mai mari este un pas important in a fi un bootstrapper de succes. Acesta relatie iti ofera un mare avantaj.

  1. If you try to steal the giant’s lunch, the giant is likely to eat you for lunch.

Nu incerca sa intri pe piete unde exista un lider incontestabil. Daca tu consideri ca iti poti face loc pe piata fara ca el sa te observe, te inseli. Vei ramane si fara clienti si fara bani.

  1. Whenever a market or a technology changes, there’s a huge opportunity for new businesses.

De fiecare data cand o piata sau o tehnologie se schimba, apare o oportunitate imensa pentru dezvoltarea noilor business-uri. Fii mereu la curent cu tot ce se intampla in industria care te intereseaza si cauta oportunitati care inca nu au fost exploatate.

  1. Learn how to detect the factors that change a business from profitable to unprofitable.

Schimbarile din mediul social, schimbarile din cadrul firmei, toate trebuie sa fie observate cu atentie. Invata sa detectezi factorii care pot schimba un business profitabil intr-unul neprofitabil si fi pregatit sa faci schimbarile potrivite.

  1. One surefire way to determin if a bootstrapper is going to succeed or not is to check out how she changes her lifestyle when she starts the business.

Una dintre cele mai sigure modalitati de a-ti da seama daca un bootstrapper va reusi sau nu in afacerea lui, este sa te uiti la modul in care isi schimba stilul de viata atunci cand incepe un business. Daca totul este de prima clasa, daca isi cumpara lucruri scumpe, acest lucru poate arata ca antreprenorul este mult prea concentrat pe a scoate bani din business, nu pe a-l creste.

  1. The time to develop a multiple income source strategy is not when you run out of money. Then it will be too late.

Cel mai bun moment in care sa iti dezvolti o strategie pentru a avea surse de venituri multiple nu este atunci cand ramai fara bani. Atunci va fi mult prea tarziu. Gaseste solutii sa iti asiguri un venit constant si nu investi mai mult decat iti poti permite.

  1. A 50/50 split is almost never fair… Inevitably, someone feels cheated. And someone goes for the ride.

O afacere cu implicare a doi parteneri in procent de 50/50 nu este niciodata perceput ca fiind una corecta. Inevitabil, cineva se va simti inselat.

  1. Most businesses wouldn’t even consider firing a customer. But sometimes it’s the smartest thing you can do.

Multe business-uri nici nu se gandesc sa renunte la un client care este dificil si produce probleme, dar uneori, asta este cel mai bun lucru pe care il poti face. Uneori e mai bine sa renuntam la clientii dificili care ne consuma energia si timpul pe care l-am putea petrece in rezolvarea cererilor altor clienti.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *