Folosirea retelelor sociale pentru a creste brandul personal

Social media sunt niste instrumente ideale pentru a dezvolta o identitate, pentru a stabili o reputatie si pentru a iesi in evidenta intr-o anumita industrie. Multi antreprenori, consultanti, manageri si persoane cheie dintr-o organizatie, pun accent pe construirea brandului business-ului si mai putin pe brandul personal. Brandul personal este important mai ales pentru aceste persoane, deoarece clientii se intereseaza in mediul online si de oamenii care se afla in spatele unui business, iar informatiile gasite despre acestia pot influenta foarte mult decizia de a interactiona sau nu cu business-ul.

Pentru a vedea in ce stadiu este brandul personal in acest moment, se poate cauta pe Google numele dorit si se pot vedea rezultatele primite. Primele afisari o sa fie cu profilurile sociale. Cu cat o persoana este mai activ pe o anumita platforma sociala, cu atat va aparea mai sus in rezultate. Blogul personal, site-ul si imaginile proprii este posibil sa fie afisate cat mai sus. La fel ca profilurile sociale si crearea de continut reprezinta o parte fundamentala in construirea brandului personal.

Pentru a crea un brand personal puternic, in congruenta cu brandul business-ului este bine sa tinem cont de cateva sfaturi:

#1. Definirea obiectivului

Ce ai vrea sa vada oamenii cand cauta numele tau? Pe ce platforma sociala ai vrea sa ajunga ei si ce sa obtina?

Daca se doreste ca oamenii sa vada in primul rand experienta de lucru si sa se primeasca noi oportunitati din zona de expertiza a persoanei, atentia trebuie sa cada mai intai pe dezvoltarea unui profil de LinkedIn. Daca se doreste vanzarea de obiecte de arta, este recomandat Pinterestul. Si tot asa.

Alte scopuri posibile:

“Vreau sa incep propriul business”

Daca o persoana este sau isi doreste sa fie antreprenor, brandul personal poate face diferenta. Cand oamenii cauta numele pe internet, ceea ce o sa afle acestia despre o persoana ii va ajuta sa ia o decizie daca sa interactioneze cu business-ul sau nu.

“Vreau sa ma diferentiez de competitori”

Cu o personalitate puternica, constanta si un element diferentiator al brandului, este garantata iesirea din multime. Intr-o piata competitva este important sa le aratam oamenilor ceea ce ne face diferiti.

“Vreau sa vand mai mult”

Cand exista un brand puternic si se afiseaza o imagine placuta care ii atrage pe oameni sa intre in contact cu acea persoana, sansele sa se realizeze o vanzare cresc incontestabil.

#2. Identificarea a pana la 3 arii de expertiza

Cum vrei sa fii cunoscut de ceilalti? Cu cine vrei sa te conectezi?

Internetul este plin de antreprenori si experti, asa ca este fundamental sa se determine elementele diferentiatoare. O combinatie de 3 arii de experitza vor fi de ajuns pentru a crea o diferenta si pentru a transmite o imagine compacta.

#3. Crearea unei liste cu profilurile personale online

In cazul in care o persoana are mai multe profiluri personale, ar fi bine sa fie pastrate intr-un spreadseet. Asa se pot urmari mai usor si se pot actualiza in mod constant informatiile referitoare la locul de munca, pasiuni, noi abilitati dobandite.

#4. Dezvoltarea unei descrierei de pozitionare puternica

O descriere de pozitionare este un scurt rezumat despre cine este o persoana, ce face aceasta si care este misiunea ei. In general, descierea de pozitionare este creata in mod special pentru branduri si produse, dar in acest caz se poate dezvolta una pentru propria persoana.

Atunci cand se creeaza o descriere de pozitionare, este important sa se tina cont si de audienta. Aceasta descriere este despre propria persoana, dar nu pentru propria persoana. Este pentru oamenii cu care incerca o persoana sa se conecteze.

Descrierea trebuie sa diferentieze o persoana de alte persoane din zona de interes. Daca inca nu este definta diferenta, este recomandat sa ne uitam la persoanele importante din domeniu, sa vedem ce scriu ele, cum se prezinta, in ce cred.

#5. Folosirea unei afisari constante pe toate platformele

Preferintele legate de culori, stil si tonul in care se comunica sunt aspecte care ar trebui sa fie constante pe toate canalele. De exemplu, daca se foloseste o scheme de tonuri albastre pe site-ul personal, nu este recomandat sa se foloseasca una galbena pentru pagina de Facebook.

Ideea este sa facem brandul personal memorabil. Oamenii sunt mult mai predispusi sa isi aminteasca de o persoana daca foloseste un aspect constant pe toate platformele.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *