Lansarea unui produs pe Facebook

Pentru a realiza o lansare de produs sau serviciu cu succes prin intermediul Facebook-ului, sunt importante planificarea continutului, crearea acestuia din timp si alegerea celor mai bune instrumente pe care le ofera Facebook-ul.

#1. Inainte de Pre–lansare: Planificarea se face din timp

Crearea unei strategii de promovare, dar mai ales de lansare a unei pagini noi, a unui serviciu sau produs, trebuie sa inceapa cu aproximativ 2 luni inainte. In aceasta perioada se planifica ce materiale sunt disponibile pentru a fi distribuite in social media pentru a crea implicare si pentru a atrage atentia. De asemenea, se poate incepe realizarea acestor materiale.

In cazul existentei unui produs online, cea mai buna solutie pentru a atrage cat mai multe persoane este oferirea de freebie-uri (cadouri). Unele dintre cele mai bune freebie-uri se prezinta sub forma de:

  • Imagini si infografice. Se pot realiza mai multe versiuni de imagini care se pot optimiza pentru fiecare platforma sociala;
  • Ebook-uri gratuite, raporturi sau white papers. Aceste freebie-uri pot fi parte din produsul final sau ceva valoros care poate promova produsul final;
  • Webinar gratuit sau alte informatii educationale. Pentru lansarea unui produs online se poate realiza un eveniment online sub forma de webinar in cadrul caruia se lanseaza produsul;
  • Perioada de discount-uri. Produsul sau serviciul poate avea o perioada de pre-sale sau se poate oferi o reducere pentru primii cumparatori;
  • Concurs pe Facebook. Daca se doreste organizarea unui concurs pentru a lansa ceva nou, este important sa se planifice din timp si sa se determine ce tip de concurs se potriveste cel mai bine business-ului;

Partenerii, furnizorii si alte persoane cheie pot ajuta la promovarea produsului sau serviciului. De aceea este bine sa facem o lista cu toate persoanele cheie din jurul business-ului si sa le informam despre ceea ce dorim sa cream si care este perioada in care incepem promovarea online.

#2. Pre-lansare: Crearea de Buzz

Pentru a incepe sa construim buzz si pentru a genera interes in jurul unui produs sau serviciu, teaserele sunt unele dintre cele mai bune instrumente pe care le avem la indemana. Daca este potrivit, putem folosi atat pagina personala de Facebook cat si pagina companiei sau a noului produs pentru a-i informa pe toti cei din retea ca urmeaza sa apara ceva nou.

Pentru aceasta etapa se pot utiliza videoclipuri, fotografii si diverse tipuri de continut cat mai atractive. Este important sa existe o varietate de continut, corelate intre ele pentru a creste vizibilitatea si interesul.

De exemplu, pentru un restaurant s-a creat o pagina de Facebook cu mult timp inainte de a deschide restaurantul. Pe aceasta pagina de Facebook s-a facut cunoscut intreg procesul de construire a localului, s-au pus fotografii in mod constant, s-au lansat anunturi de angajare si s-a sarbatorit fiecare pas in plus. Pana in momentul deschiderii aveau deja 4000 de like-uri, ceea ce a facut ca ziua deschiderii sa fie un real succes.

#3. Lansarea

Faza de lansare a produsului sau a serviciului poate varia ca durata si poate sa nu aibe un termen clar de finalizare, dar este bine sa se stabileasca termenul de valabilitate al promotiilor.

In faza de lansare este bine sa se ia in considerare si un plan de promovare platita prin Facebook. Promovarea platita se poate incepe chiar din perioada de pre-lansare in care se ofera cel mai mult continut valoros, iar cupoanele si discount-urile pot ajunge in atentia utilizatorilor mult mai rapid in acest fel.

#4. Dupa lansare: Multumirea audientei

Dupa ce lansarea serviciului sau a produsului este gata, este frumos sa multumim audientei, partenerilor, persoanelor cheie care ne-au ajutat la promovare si sa ii anuntam ce urmeaza sa se intample in cadrul companiei sau cu produsul/ serviciul in sine. Apreciaza audienta pentru suport, chiar daca nu au cumparat produsul.

Tot dupa lansare este bine sa urmarim instrumentele de analiza, sa vedem ce am facut bine si ce nu, ce tip de contint a avut mai mult impact, ce platforma sociala a atras mai multi vizitatori. Invatand din aceste analize putem sa ne imbunatatim activitatile viitoare.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *