6 modalitati pentru a creste audienta pe blog

BLOG

Existenta unui continut foarte valoros pe blog nu va conta daca nu este promovat si nu ajunge la persoanele caruia ii este adresat. Pentru a atrage vizitatori asupra blogului si pentru a genera implicare din partea acestora, putem urma 6 sfaturi simple.

#1. Promovarea continutului

Cea mai buna modalitate de a creste audienta blogului este prin promovarea continutul. Este recomandat sa promovam fiecare articol sau postare cat mai mult posibil, prin toate platformele sociale: Facebook, LinkedIn, Pinterest. De exemplu, pe platformele sociale putem fixa postarea in partea de sus ca sa ramana vizibila cat mai mult timp.

Pot fi folosite si strategii de promovare precum emailing-ul, adica trimitearea de mail-uri catre reteaua existenta pentru a creste vizibilitatea continutului, dar acest lucru nu genereaza neaparat un val de noi vizitatori.

#2. Publicarea intr-un mod constant

Deja stim cat de important este sa publicam un continut de calitate. Dar pe langa asta conteaza si cat de des si cat de constant o facem. Nu este necesar sa publicam zi de zi, dar ar fi bine sa publicam un nou articol cel putin odata pe saptamana.

Daca cititorii se asteapta sa citeasca un nou articol intr-o anumita zi sau dupa o anumita perioada de timp si noi nu am publicat nimic, exista mari sanse ca ei sa nu mai revina pe blog.

#3. Oferirea de multiple modalitati pentru a se inregistra

Cresterea bazei de date de e-mail-uri este una dintre cele mai importante lucruri pe care o putem face pentru business-ul nostru, insa acest tip de inregistrare nu este preferat de toata lumea. De aceea, pe un blog ar trebui sa existe mai multe optiuni pentru vizitatori pentru a ramane in contact cu business-ul, ca de exemplu: Facebook, Twitter, email, RSS.

De asemenea, poate fi de folos crearea unei pagini specifice care sa explice optiunile de inregistrare. Oamenii din industria marketingului sau managementului stiu foarte bine avantajele fiecarui tip de inregistrari, dar pentru incepatori este bine sa fie explicate mai clar beneficiile conectarii la brand prin intermediul e-mail-ului, RSS sau alte retele sociale.

#4. Afisarea mai multor postari pe prima pagina

Vizitatorii care intra pe prima pagina a blogului ar trebui sa vada cat mai multe postari din care sa aleaga ce este de interes pentru ei. Chiar daca la prima vedere poate parea incarcat, afisarea mai multor articole poate ajuta un vizitator sa gaseasca ceva de interes pentru el si sa-l faca sa ramana pe blog mai mult timp.

De asemenea, un articol trebuie legat de un alt articol pe aceeasi tema pentru a-i incuraja pe cititori sa citeasca mai multe articole. Ideal ar fi sa existe o lista cu articole inrudite in partea dreapta si la sfarsitul fiecarui articol. Pentru cei care prefera un design minimalist, referirea la alte articole se poate face prin link-urile din interiorul articolului.

#5. Obtinerea de idei de continut de la vizitatori

Pentru a vedea ce continut ii face pe vizitatori sa revina pe blog, putem adauga un chestionar simplu in care sa ii intrebam acest lucru. Qeryz este o platforma care realizeaza astfel de chestionare si poate fi utila pentru a identifca ceea ce le place vizitatorilor.

#6. Permiterea comentariilor

A existat un trend de a elimina sectiunea de comentarii de pe blog in favoarea implicarii in social media. Dar, in anumite cazuri, detinatorii de bloguri renunta la aceasta sectiune din cauza spam-ului si din cauza timpului necesar pentru a modera conversatiile.

Permitand vizitatorilor sa lase comentarii, blogul se poate transforma dintr-un loc cu articole informationale intr-o comunitate. Vizitatorii stiu ca pot adresa intrebari autorului si ca pot interactiona cu ceilalti cititori, facandu-i sa se intoarca mai des pe blog.

Urmand sfaturile de mai sus si creand continut de calitate, audienta blogului ar trebui sa creasca continuu. Secretul consta in a gasi mereu noi modalitati de a atrage vizitatorii si de a-i mentine cat mai mult timp in contact cu brandul si blogul.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *