5 modalitati prin care putem influenta decizia de achizitionare a clientilor

consumer-searchMajoritatea business-urilor si a organizatiilor incep sa actioneze in retelele sociale sperand ca o sa creasca vizibilitatea brandului si ca vor obtine mai multi clienti. Multe ajung sa fie dezamagite.

Exista cateva modalitati prin care se pot ajusta tacticile folosite in retele sociale petnru a creste influenta brandului asupra deciziei de cumparare.

#1. Realizarea de conversatii

Conform unor studii realizate in Statele Unite ale Americii, s-a observat ca numai 5% din populatia chestionata a sustinut ca retelele sociale ii influenteaza in mod direct in decizia de achizitionare, iar 62% au sustinut ca retelele sociale nu ii influenteaza deloc. Asadar, unde apare problema? Business-urile considera ca daca folosesc retelele sociale vor schimba modul in care gandesc consumatorii. Cea mai grea lectie pe care trebuie sa o invete oricine vrea sa faca business este aceea ca retelele sociale trebuie folosite asa cum vor clientii lor.

Consumatorii folosesc retelele sociale pentru conversatii si conectari. Retelele sociale sunt utilizate in primul rand pentru conversatiile cu prietenii si familia, pentru a urmari trendurile si pentru a gasi review-uri si informatii despre anumite prodse. De asemenea, ei comenteaza despre subiectele actuale si scriu review-uri despre produse.

Oamenii nu mai au incredere in brand-uri si sunt mult mai atenti pe ceea ce cheltuie banii, asa ca nu vor fi atrasi sa cumpere de la un brand care vorbeste numai despre sine.

Singura modalitate de a motiva audienta din retelele sociale si de a o transforma in consumatori este prin lansarea discutiilor si prin implicarea completa in audienta deja existenta – un business trebuie sa inspire un potential client sa creada in business si sa il recomande mai departe.

Daca utilizatorii percep mesajul si intentiile unui business/brand ca fiind sincere, atunci se vor implica. Atlfel vor bloca conversatiile.

Principalul scop al retelelor sociale nu este de a realiza vanzari sau de a influenta decizia de cumparare a consumatorilor. Retelele sociale sunt despre crearea unei conexiuni puternice prin oferirea de experiente pozitive consumatorilor, oferirea de servicii exceptionale si conversatii.

#2. Atragerea Milennials

Milennials, o categorie de varsta importanta din retelele sociale, nu sunt foarte usor de influentat de retelele sociale. Milennialii sunt foarte conectati la retelele sociale si consuma continut diferit de pe multiple platforme si multiple device-uri. In timp ce sunt foarte entuziasmati si atrasi de marketing-ul onest si autentic, ei vor sa simta ca detin controlul conversatiei. Ei nu sunt interesati de opiniile celor care sunt in afara grupului lor sociale, dar sunt foarte interesati de ceea ce gandesc prietenii lor.

Daca nu stii exact ce isi doresc acestia, intreaba-i! Asta este modul cel mai bun de a te conecta la acest segment de public.

#3. Implicarea clientilor offline si online

Daca vrei sa influentezi consumatorii, trebuie sa te implici si sa te conectezi la ei atat in mediul online, cat si in mediul offline. Implicarea consumatorilor depinde foarte mult de cat de bine a reusit organizatia sa integreze si sa alinieze mesajul in toate mediile.

#4. Inceperea conversatiilor autentice

Retele sociale sunt foarte personale pentru consumatori – ei vor sa interactioneze cu oameni, nu cu brand-uri. Consumatorii sunt mult mai predispusi sa raspunda la companiile care comunica in mod autentic si personal.

Cea mai importanta lectie pentru business-uri este aceea de a renunta la tehnicile puternice de vanzari si de a se concentra pe generarea unui dialog deschis cu clientii.

#5. Disponibilitatea

Deoarece retelele sociale functioneaza 24/7, consumatorii se asteapta sa primeasca raspunsuri instante de la brand-uri, indiferent daca este noapte sau daca e weekend.

Cercetarile au aratat ca 42% dintre clientii care se plang pe retelele sociale asteapta sa primeasca un raspuns in 60 de minute. Este brand-ul tau pregatit sa indeplineasca aceste asteptari?

Concluzii

Fiecare business trebuie sa se concentreze pe ceea ce doreste audienta din retele sociale, nu pe ceea ce vrea business-ul in sine. Vom avea mai multe de obtinut daca indeplinim asteptarile consumatorilor si le aratam ca ne pasa de ei.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *