Optimizarea landing page-ului pentru a creste conversiile in retelele sociale

Trimiterea traficului de pe retelele sociale catre un landing page relevant ajuta la convertirea vizitatorilor in lead-uri.

In acest articol prezentam cum poti sa optimizezi landing page-ul pentru a creste conversiile.

De ce sa utilizezi un landing page?

Landing page-urile sunt pagini din site construite cu un scop specific, pentru a obtine lead-uri sau pentru a obtine inscrieri la un eveniment (si pentru alte scopuri) si sunt accesate prin intermediul unui link specific. In loc sa directionezi traficul de pe social media pe pagina principala a site-ului, poti directiona toti vizitatorii catre o pagina care faciliteaza realizarea conversiei pe care o doresti.

Poti crea landing page-uri diferite pentru a segmenta audienta in functie de diferite oferte.

#1. Realizarea landing page-urilor in functie de oferte si audienta

Este important sa ne gandim la segmentul nostru tinta, la profilul clientului ideal (Persona), sa analizam localizarea lui geografica, ce anume ii place si ce anume are nevoie, apoi sa realizam mesajul fix pentru acestia.

Atunci cand segmentam publicurile, este importat sa vorbim pe limba fiecarui segment in parte pe retelele sociale si sa le aratam ca intelegem ceea ce au nevoie si ceea ce isi doresc. De asemenea, este necesar sa includem apeluri la actiune (call-to-action) care sa ii conduca pe landing page. Pe landing page este recomandat sa gaseasca explicatii in plus referitoare la beneficiile serviciului/produsului oferit, de ce au nevoie de el si cum il pot obtine.

#2. Variatii de landing page – Split Test

Poti crea mai multe variante de landing page si sa le testezi pentru a face o comparatie intre ele si pentru a-ti da seama ce este cel mai potrivit pentru publicul tau tinta.

#3. Elementele unui landing page bun

Landing page-urile eficiente constau intr-o descriere scurta si atractiva, prezentarea clara a beneficiilor, cateva elemente vizuale (imagini, videoclipuri scurte), un testimonial si un apel la actiune puternic. Foarte important: audienta tinde sa se concentreze pe o singura oferta sau un singur scop. Nu crea un singur landing page pentru mai multe produse sau oferte. De asemenea, poti crea landing page-uri diferite, in functie de profilurile sociale de pe care atragi vizitatorii. In cazul in care promovezi landing page-ul pe Pinterest, este bine ca acesta sa fie cat mai vizual.

Ofertele propuse trebuie sa fie la fel pe toate profilurile sociale. Asigura-te ca nu ii induci in eroare pe potentialii clienti cu oferte diferite la acelasi produs/serviciu.

Scoate in evidenta elementele importante ca vizitatorii sa nu stea sa caute modalitatea de a achizitiona sau de a se inscrie. Procesul trebuie sa fie cat mai usor si cat mai rapid posibil.

Include un singur apel la actiune si evita se le ceri vizitatorilor sa realizeze mai multe lucruri de odata, precum sa se inscrie la newsletter, sa cumpere produsul si sa te urmareasca pe Facebook. Este posibil ca niciunul dintre aceste lucruri sa nu se mai intample.

Tine-te de promisiune. Daca le spui oamenilor ca trebuie sa indeplineasca doar un pas pentru a se inscrie la newsletter si sa primeasca o mostra sau ceva gratuit, atunci nu trebuie sa fie nevoiti sa pargura mai multe etape.

Concluzie

Cred ca si tu te-ai inscris pe cel putin un site pentru a obtine o oferta exclusivista, un ebook gratuit sau o copie gratuita a unui lucru si ti-ai oferit email-ul fara sa analizezi prea mult, asa ca stii cat de puternice sunt aceste landing page-uri.

Este important sa cream implicare, sa realizam landing page-uri relevante si sa oferim valoare atat clientilor existenti cat si potentialilor clienti.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *