Webinar – cresterea vanzarilor prin intermediul unui eveniment live online

Webinar-ul a devenit noua modalitate de a converti audienta in consumatori. Companiile, de toate dimensiunile si tinerii antreprenori, folosesc aceasta metoda deoarece genereaza mai multe vanzari decat o alta strategie de marketing online.

Retelele sociale te ajuta sa obtii informatii de la consumatori sau de la potentialii consumatori, sa te conectezi cu audienta, sa contruiesti relatii si interactiuni, dar nu iti genereaza in mod instant vanzari.

Un webinar te aduce in fata unei audiente care este interesata sa afle ceea ce vrei tu sa oferi pe o anumita perioada de timp. Este mai mult decat un mesaj rapid, o postare, un articol, o fotografie sau un videoclip. Este un mod interactiv de a te conecta, de a construi incredere sau de a face vanzari mai rapid. Majoritatea webinarelor sunt gratuite, dar la sfarsit poti promova solutia pe care o ofera business-ul tau, un produs, coaching sau un eveniment real.

Cum sa atragi oamenii sa se inscrie la webinar?

Poti sa promovezi webinarul catre lista ta de email-uri si apoi sa ii incurajezi pe cei care s-au inscris sa promoveze webinarul catre grupul lor de prieteni.

Formula succesului unui webinar

Exista trei faze importante si 7 pasi pentru a realiza un webinar de succes. Prima faza consta in pregatirea webinarului si promovarea acestuia, a doua faza este webinarul in sine, iar a treia faza este follow-up-ul, care este o continuare a procesului de vanzare.

Cei 7 pasi care este recomandat sa fie urmati sunt:

  1. Creeaza raport cu audienta cu 5-10 minute inainte sa inceapa webinarul. Testeaza daca merge sistemul audio, daca merge chat-ul si incepe sa primesti audienta, asa cum ai face si la un eveniment real. Aceasta etapa creeaza raport si incurajeaza audienta sa ramana conectata la ceea ce ii spui tu.
  2. Salutul de inceput merge de la minutul 0 pana la minutul 5. Multumeste-le oamenilor ca au venit, apoi prezinta-te si prezinta subiectul despre care vei vorbi. Prezinta agenda.
  3. Impartaseste-ti povestea – de la 5 pana la 15 minute. Daca vrei, chiar inainte de a-ti prezenta povestea, poti sa oferi audientei un sfat sau o strategie pentru a-i “uimi” chiar de la inceput.
  4. Livrarea continutului poate fi de 15 pana la 30 de minute, in functie de lungimea webinarului. Incepe cu cercetarile si statisticile care iti sustin informatiile livrate, apoi prezinta studii de caz si povesti de succes. La final, prezinta sfaturile si tacticile pe care le poate aplica audienta.
  5. Inchiderea dureaza intre 10 si 15 minute. Aici este etapa in care prezinti din nou problema identificata si prezinti solutia – produsul, serviciul sau evenimentul pe care il oferi tu. Le poti adresa o intrebare precum “Ati gasit valoare in ceea ce v-am prezentat astazi?”. Apoi astepti sa vezi raspunsul lor pe chat. Daca raspunsul este Da, ii poti intreba “Vreti sa vedeti cum puteti duce toate aceste informatii la un nou nivel?” si apoi sa le prezinti detaliile solutiei oferite: ce este inclus, care sunt beneficiile, cum pot intra in contact cu ceea ce oferi, testimoniale si alte elemente care sa garanteze valoarea.
  6. Sesiune de intrebari si raspunsuri de 10-15 minute, in care audienta poate adresa intrebari pe chat despre continutul livrat sau despre oferta prezentata.
  7. Inchiderea oficiala si ultimele ganduri.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *