Storytelling-ul in retelele sociale

Construirea campaniilor din retelele sociale in jurul povestilor poate face diferenta majora intre celelalte campanii si va atrage instant atentia mai multor consumatori.

Cum putem face asta?

#1. Concentrarea atentiei pe structura povestii

Pirmaida Freytag este un cadru de lucru foarte util pentru storytelling. Aceasta structura imparte povestea in 5 fire narative, evocand diferite reactii emotionale pentru audienta.

Cele 5 etape din piramida cuprind expozitiunea, dezvoltarea actiunii, climaxul (punctul culminant), scaderea intensitatii actiunii, rezolvarea actiunii.

In cadrul promovarii brandului prin storytelling, pot fi folosite toate cele 5 etape in acelasi continut sau poate fi utilizata cate o etapa pe rand.

#2. Folosirea Ads-urilor pentru a crea povesti

Conform unor studii realizate asupra eficientei storytelling-ului in promovare, storytelling-ul din retelele sociale are un impact direct asupra achizitiilor directe.

Pentru a realiza o campanie de impact, se poate utiliza secvential Facebook Ads, in care este combinat un continut de calitate cu un apel la actiune puternic.

#3. Alinierea povestilor la valorile audientei

Un ecosistem bazat pe valori te va ajuta sa iti muti abordarea de branding orientat spre produs catre branding-ul orientat spre valorile consumatorilor. Aceasta este o modificare naturala pentru retelele sociale in care business-urile trebuie sa isi defineasca o nisa clara, sa dezvolte o strategie de comunicare clara (oferirea consumatorilor un motiv clar si simplu pentru care sa creada in brand) si crearea unor spatii online si offline in care brandul poate prezenta si genera storytelling.

Aceasta abordare este eficienta deoarece iti permite sa adaptezi constant identitatea brandului, creand o diferentiere competitiva puternica si o mai mare flexibilitate a pretului.

#4. Povesti locale

Multe business-uri mici activeaza in spatii geografice bine delimitate si nu au puterea unui business ca McDonalds sa creeze campanii de marketing nationale sau globale. Dar business-urile, de orice dimensiune, pot crea continut in jurul evenimentelor locale.

Consumatorii locali, daca vad ca brandul se implica in actiuni locale si spune povesti locale, se vor simti mult mai apropiati de brand si vor contribui la cresterea lui.

#5. Prezentarea Unique Value Proposition

Cadrul de lucru S-C-R, adica situatie, complicatie, rezolvare te ajuta sa dezvolti o poveste atractiva care aduce in atentia publicului valoarea unica adusa de brand.

Pentru a folosi acest cadru de lucru, incepe povestea prin a impartasi o situatie curenta, de actualitate si de interes pentru publicul tinta. Apoi identifica elementele care exista pe piata si complica rezolvarea situatiei. In final, prezinta o varianta prin care brandul tau rezolva problema. Tine minte, putin umor atrage si mai mult atentia.

Concluzie

In calitate de consumatori, distribuim si cream foarte multe povesti noi zi de zi. In calitate de business, trebuie sa ne intrebam mereu ce putem face pentru a ne diferentia de multime. Cum putem crea continut care sa obtina mai multa vizibilitate decat mamica blogger care a acaparat Pinterest-ul sau noul viral cu pisici.

Exista milioane de exemple bune de tehnici de storytelling care te pot inspira in noile tale campanii online. Secretul unei campanii bune bazate pe storytelling consta in alegerea unui mesaj coerent pentru audienta, selectarea platformei potrivite si autenticitatea cu care povestesti.

******

Speram ca articolul a fost util.   Alte intrebari ?   Un specialist IMO iti poate raspunde oricand. Aici este formularul

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *