Psihologia consumatorului – principii de folosit atat in mediul online, cat si in cel offline

Mediul online este plin de informatii, de oferte, de business-uri, de brand-uri. Multe dintre ele se adreseaza aceluiasi public tinta si fiecare isi doreste sa ramana cel mai mult in atentia audientei. Insa nu toata lumea reuseste sa faca asta. Folosirea elementelor din psihologie pentru a te conecta cu audienta tinta este o modalitate puternica de a motiva consumatorii sa actioneze.

Iti prezentam 5 principii psihologice care te ajuta sa imbunatatesti rezultatele din retelele sociale, dar care pot fi adaptate si mediului online, asigurand aceeasi eficienta.

#1. Oamenii prefera povestile in locul anumitor statistici

Oamenii sunt mult mai predispusi sa se implice sau sa doneze bani atunci cand aud si cunosc povestea celui care are nevoie de ajutor. Acestia prefera sa citeasca povestea persoanei, nu anumite statistici despre gravitatea problemei, generandu-le astfel o reactie emotionala, nu rationala.

Pentru a aplica acest principiu in retelele sociale, spune povestea brandului, prezinta dificultatile oamenilor si modul in care produsul sau serviciul tau rezolva aceste dificultati. De asemenea, poti pune in aplicare principiul „arata, nu spune” si prezinta vizual audientei efectiv rezultatele pe care le aduce brandul/produsul/serviciul.

#2. Beneficiile personale genereaza interes

Prezentand modul in care oamenii pot beneficia de pe urma produsului sau serviciului ii va determina sa se implice mai mult in retelele sociale. Multe branduri de succes au aratat ca atragerea atentiei audientei incepe cu concentrarea eforturilor brandului si comunicarii pe ceea ce vor ei cu adevarat.

Cel mai celebru exemplu este oferit de Steve Jobs, cu Apple si iPOD, care a prezentat intotdeauna ce beneficii aduce produsul consumatorilor, nu caracteristicile lui specifice legate de soft si design.

Asa ca, data viitoare cand prezinti ceva despre brandul tau in retelele sociale, explica sau arata de ce va face diferenta in viata oamenilor.

#3. Testimonialele cresc increderea

In zilele noastre, review-urile si testimonialele unui produs sau serviciu sunt disponibile numai printr-un click.

Ofera posibilitatea clientilor sa lase review-uri, sa impartaseasca cu ceilalti experienta avuta in timpul utilizarii produsului/serviciului, sa incarce fotografii sau videoclipuri. Pentru un potential client este mult mai important ce prezinta ceilalti, decat ce specificatii tehnice prezinti tu.

#4. Persoanele influente cresc credibilitatea

Alierea cu o persoana influenta sau cu o autoritate in domeniu va creste perceptia celorlaltor persoane asupra brandului tau.

Daca acea persoana este recunoscuta ca fiind o persoana de succes, de incredere si de referinta in domeniu, toate aceste lucruri se vor reflecta in mod pozitiv asupra brandului. De asemenea, si reversul este posibil. Daca persoana ta influenta greseste sau ajunge in atentia publicului prin intermediul unui aspect negativ, este foarte posibil ca si imaginea brandului tau sa fie afectata.

Cere-i unei persoane respectate din industria ta sa iti promoveze brandul. Nu iti fie teama sa faci asta. In prima faza ii poti cere sa iti ofere un feedback referitor la produsele sau serviciile tale si daca va avea parte de o experienta placuta, cu siguranta va recomanda brandul mai departe.

#5. Unicitatea creeaza cerere

Oamenii vor ceea ce nu pot avea si valorifica mai mult ceea ce este rar. Una dintre cele mai eficiente modalitati de a atrage atentia oamenilor si de ai face sa actioneze, este sa prezinti ceva limitat. O oferta limitata ca timp sau ca produse – de exemplu, oferta valabila 12h sau doar pentru primii 20. Frica de a rata ceva, ii determina pe oameni sa actioneze.

Concluzie

Retelele sociale au devenit adesea primul mediu in care audienta intra in contact cu brandul tau. Aplicand principiile din psihologie in modul in care desfasori comunicarea in retelele sociale vei generea mult mai mult atentie si implicare din partea audientei.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *