Imbunatatirea reclamelor din retelele sociale folosind psihologia atentiei

Captarea atentiei unui utilizator depinde foarte mult de modul in care este prezentata reclama, anumiti factori contribuind la mentinerea atentiei pentru un timp mai indelungat.

Studii recente din neurologie si psihologie au evidentiat care sunt elementele cheie care capteaza atentia unui om si care il determina sa fie atent pentru mai mult timp. Aceste descoperiri au implicatii majore asupra modului in care se realizeaza reclamele, atragerea atentiei utilizatorilor fiind cel mai important lucru.

#1. Miscarea

Oamenii au o tendinta mostenita inca din antichitate de a fi atrasi de miscare, de a fi atenti la ce se misca in jurul lor. Exista cateva modalitati prin care poti sa incluzi miscarea in reclamele din retelele sociale: GIF-uri sau videoclipuri. Imaginile in miscare atrag atentia in mod instant, fie ca sunt de interes sau nu pentru noi.

GIF-urile sunt usor de realizat si muta atentia de la imaginile statice. Google+, Facebook, Tumblr, Twitter permit utilizarea GIF-urilor.

In cazul in care nu poti sa realizezi GIF-uri sau Videoclipuri sau o anumita platforma sociala nu suporta acest format, se pot utiliza imagini care afiseaza ceva in miscare.

#2. Misterul si ambiguitatea

Creierul uman iubeste misterul sau rezolvarea de puzzle-uri. Integrarea elementelor ambigue, misterioase, cresc curiozitatea si sansele de a atrage atentia pentru mai mult timp.

Atunci cand creierul uman detecteaza ceva ce nu ii este foarte clar, isi blocheaza atentia asupra acelui lucru si incearca sa identifice toate elementele pentru a rezolva puzzle-ul.

O aplicare practica este crearea unui imagini cu elemente misterioase pe care utilizatorii le pot deslusi numai daca dau click pe reclama. O alta modalitate este de a prezenta anumite obiecte in afara zonei lor de context obisnuite. Obiectele sau imaginile care sunt incomplete ii determina pe oameni sa se gandeasca mai mult pentru a le descifra. De asemenea, poti folosi doua obiectie obisnuite, cu care mintea clientilor este familiarizata si sa le combini intr-un mod unic.

#3. Infatisari neutre

Creierul nostru este atras in mod natural de fetele oamenilor. Industriile de makeup si fashion au un avantaj in aceasta directie si se folosesc foarte mult de modele care afiseaza o expresie neutra pentru a-i determina pe utilizatori sa identifice ce simte sau la ce se gandeste modelul.

Daca prezinti o imagine mult prea ambigua si mult prea greu de descifrat, oamenii devin frustrati si isi pierd interesul. In plus, atunci cand audienta descifreaza misterul, creste nivelul de dopamina care ii face sa se simta bine ca au indeplinit un task.

Captarea atentiei unui utilizator depinde foarte mult de modul in care este prezentata reclama, anumiti factori contribuind la mentinerea atentiei pentru un timp mai indelungat.

Studii recente din neurologie si psihologie au evidentiat care sunt elementele cheie care capteaza atentia unui om si care il determina sa fie atent pentru mai mult timp. Aceste descoperiri au implicatii majore asupra modului in care se realizeaza reclamele, atragerea atentiei utilizatorilor fiind cel mai important lucru.

#1. Miscarea

Oamenii au o tendinta mostenita inca din antichitate de a fi atrasi de miscare, de a fi atenti la ce se misca in jurul lor. Exista cateva modalitati prin care poti sa incluzi miscarea in reclamele din retelele sociale: GIF-uri sau videoclipuri. Imaginile in miscare atrag atentia in mod instant, fie ca sunt de interes sau nu pentru noi.car

GIF-urile sunt usor de realizat si muta atentia de la imaginile statice. Google+, Facebook, Tumblr, Twitter permit utilizarea GIF-urilor.

In cazul in care nu poti sa realizezi GIF-uri sau Videoclipuri sau o anumita platforma sociala nu suporta acest format, se pot utiliza imagini care afiseaza ceva in miscare.

#2. Misterul si ambiguitatea

Creierul uman iubeste misterul sau rezolvarea de puzzle-uri. Integrarea elementelor ambigue, misterioase, cresc curiozitatea si sansele de a atrage atentia pentru mai mult timp.

Atunci cand creierul uman detecteaza ceva ce nu ii este foarte clar, isi blocheaza atentia asupra acelui lucru si incearca sa identifice toate elementele pentru a rezolva puzzle-ul.mystery_person

O aplicare practica este crearea unui imagini cu elemente misterioase pe care utilizatorii le pot deslusi numai daca dau click pe reclama. O alta modalitate este de a prezenta anumite obiecte in afara zonei lor de context obisnuite. Obiectele sau imaginile care sunt incomplete ii determina pe oameni sa se gandeasca mai mult pentru a le descifra. De asemenea, poti folosi doua obiectie obisnuite, cu care mintea clientilor este familiarizata si sa le combini intr-un mod unic.

#3. Infatisari neutre6447c7a8800cd64e19c92868a10deecd

Creierul nostru este atras in mod natural de fetele oamenilor. Industriile de makeup si fashion au un avantaj in aceasta directie si se folosesc foarte mult de modele care afiseaza o expresie neutra pentru a-i determina pe utilizatori sa identifice ce simte sau la ce se gandeste modelul.

Daca prezinti o imagine mult prea ambigua si mult prea greu de descifrat, oamenii devin frustrati si isi pierd interesul. In plus, atunci cand audienta descifreaza misterul, creste nivelul de dopamina care ii face sa se simta bine ca au indeplinit un task.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *