Cum se pot construi comunitati puternice in mediul online

De ce este important sa ne conectam cu fanii si sa construim comunitati in jurul business-ului? Pentru ca asa le creste increderea in noi si in business-ul nostru.

Conectarea cu fanii nu este cel mai usor lucru de facut. In cazul in care nu se investeste constant timp si energie, nu se poate realiza o conectare adevarata cu audienta deoarece acestia vor simti ca doar iti faci treaba, nu ca iti pasa cu adevarat de relatia pe care o formezi cu ei.

Exista patru modalitati prin care le putem arata ca suntem dedicati lor si sa ii incurajam sa ni se dedice si noua, iar aceste sunt: vulnerabilitate, generozitate, interactivitate si personalizare.

#1. Exprimarea vulnerabilitatii

Oamenilor le place sa ajute si sa isi ofere suportul unii altora, asa ca, oferind unei persoane oportunitatea de a se simti valoroasa si utila, este o modalitate foarte buna pentru a intari relatia. Cand recunoastem ca am gresit, ca nu stim un anumit lucru sau avem nevoie de idei, ceilalti raspund la aceasta vulnerabilitate si vor sa ajute. Incearca sa ii intrebi pe clienti ce vor sa imbunatateasca la produsele sau serviciile tale sau la alte aspecte din business. Pentru a nu parea ca esti intr-un blocaj general, atunci cand ceri o idee, descrie clar si pe scurt problema si prezinta ce solutii ai gasit tu, incurajandu-i sa-si exprime parerile si noile idei.

Este destul de greu sa recunoastem atunci cand gresim cu o campanie, cu un produs sau cu o actiune, dar atunci cand oferim scuze sincere exista sanse mai mari sa obtinem o reactie pozitiva.

#2. Oferirea de promotii generoase

Ofera informatii, zambete, sprijin. Ofera timp.

Modul prin care putem ajunge cel mai rapid in mintea clientilor este sa le oferim in mod generos atentia si expertiza noastra fara sa nu cerem nimic in schimb. Trebuie evidentiat in mod clar ca nu avem alte intentii decat sa fim de folos si sa construim relatii puternice.

Putem sa afisam aceasta generozitate prin distribuirea de continut valoros, atat creat de noi cat si de altii. Promovarea continutului creat de noi este un aspect fundamental si necesar, dar promovarea altor persoane care contribuie la dezvoltarea aceluiasi domeniu ne intareste rolul de sursa de informatii importanta pentru audienta noastra.

Exprimarea aprecierilor pentru fani si clienti, pentru ca sunt alaturi de noi si de business-ul nostru le arata ca suntem atenti la ce se intampla cu ei. Atunci cand le multumim este important sa ne adresam pe numele lor si sa le expunem si motivul pentru care le multumim, oferind astfel un raspuns personalizat.

#3. Construirea increderii prin interactiune constanta

A fi interactiv inseamna a face parte din comunitate. Este important sa vorbim cu oamenii din jurul business-ului nostru si sa le raspundem. Daca ne dorim sa construim o comunitate puternica este important sa ne luam timp pentru a interactiona in mod personal, fara mesaje predefinite pe care le transmitem tuturor.

#4. Includerea personalitatii

Nu toate business-urile permit asta, dar daca ai sansa de a integra o mica parte din personalitatea ta in ceea ce publici in mediul online, profita de avantaj. Afisand putin din persoana care se afla in spatele brand-ului sau business-ului, oamenii se vor simti mai conectati. Cheia este sa gasesti un echilibru intre tonul profesional si cel personal.

Concluzie

Fiind constienti de modul in care prezentam business-ul nostru in mediul online, in fata fanilor si a clientilor, putem sa gestionam mult mai usor interactiunile de pe urma carora putem beneficia atat noi, cat si clientii.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *